Journée scientifique du Département SBM

La Journée annuelle du Département Sciences Biologiques et Médicales aura lieu le lundi 5 décembre 2022 au Domaine du Haut Carré à Talence.

Agora, Domaine du Haut-Carré, Talence

Cet événement est l’occasion de rassembler les membres de notre département et de se retrouver. Le programme comprendra des présentations de nos doctorants et nos jeunes chercheurs (sous forme de communications orales, flash posters ou posters) ainsi qu'une session développement durable.

Cette année, nous retrouverons comme conférencière, Pr Maria Hondele de l’Université de Basel (Biozetrum, Suisse) qui présentera ses travaux sur les organelles non membranaires : DEAD-box ATPases are global regulators of RNA-containing membrane less organelles

Les doctorants et post-doctorants sont invités à proposer une participation aux communications orales, flash-posters et/ou posters. Un abstract de moins de 300 mots sera demandé à ceux qui souhaitent participer, toutes les présentations seront en anglais. Des prix seront attribués aux gagnants « jeunes chercheurs » de chaque catégorie.

------------------

The Annual Day of the Biological and Medical Sciences Department will take place on Monday, December 5, 2022 at the Domaine du Haut Carré in Talence.

This event is an opportunity to bring together the members of our department and meet together. The program will include presentations by our doctoral students and our young researchers (in the form of oral communications, flash posters or posters) as well as a sustainable development session.

This year, we invited Pr Maria Hondele from the University of Basel (Biozetrum, Switzerland) who will present her work on non-membrane organelles:” DEAD-box ATPases are global regulators of RNA-containing membrane less organelles”.

Doctoral and post-doctoral students are invited to participate in oral communications, flash-posters and/or posters. An abstract of less than 300 words will be requested from those who wish to participate, all presentations will be in English. Prizes will be awarded to the “young researchers” winners in each category.

Journée SBM